Акумулятор – це серце автомобіля. Якщо він у поганому стані, машина може не завестися у найневідповідніший момент. Тому важливо час від часу перевіряти його працездатність.
Ознаки, що акумулятор треба перевірити
Як зрозуміти, що з акумулятором щось не так? Ось основні симптоми:
Машина заводиться повільно або взагалі не заводиться.
Світло фар стало слабшим.
На панелі приладів горить індикатор акумулятора.
Під час роботи чути клацання або стартер ледве крутиться.
Якщо помітили хоча б один із цих симптомів, варто перевірити батарею.
Візуальний огляд
Спочатку подивіться на сам акумулятор. Він не повинен мати:
Тріщин або здуття корпусу.
Нальоту або окислення на клемах.
Витікання електроліту.
Якщо є пошкодження – акумулятор краще замінити.
Читайте також: Салат «Шуба» з оселедцем: класичний рецепт
Перевірка напруги мультиметром
Найточніший спосіб перевірити акумулятор – виміряти напругу за допомогою мультиметра. Ось як це зробити:
Встановіть мультиметр у режим вимірювання постійної напруги (DCV).
Приєднайте щупи: червоний – до «+», чорний – до «-».
Подивіться на показники:
12,6 В і більше – акумулятор у хорошому стані.
12,3-12,5 В – заряд середній, варто підзарядити.
Менше 12 В – батарея розряджена, потрібно заряджати або міняти.
Перевірка під навантаженням
Щоб зрозуміти, як акумулятор працює під навантаженням, зробіть так:
Заміряйте напругу в спокійному стані.
Увімкніть фари на 10-15 секунд.
Перевірте напругу ще раз.
Якщо вона різко впала нижче 11 В – акумулятор слабкий і його треба замінити.
Якщо тримається в межах 11,5-12 В – стан нормальний, але варто спостерігати.
Перевірка зарядки від генератора
Щоб переконатися, що акумулятор заряджається під час роботи двигуна:
Запустіть машину.
Знову заміряйте напругу мультиметром.
13,8-14,5 В – зарядка йде нормально.
Менше 13 В – генератор не дає достатньо заряду, треба перевірити його.
Більше 15 В – є ризик перезаряду, що може пошкодити акумулятор.
Перевірка акумулятора – справа нескладна, але важлива.